tisdag 29 mars 2016

Nya andetag

Från flera veckor utan ett inlägg skrev jag ett i går.
Det har vart mycket tråkigheter, bakslag och kämpande för rätt.
Har inte haft kraft eller mod att skriva.

Idag motarbetar kroppen mig på alla sätt, mest Gastro Paresen.  Som i skov kan göra att knappt inget går att förstöra.
I veckor har jag ätit det jag kunnat nyttigt eller ej.
Godis som Brios hålt mig uppe.
Nu kommer det värsta när inte det heller tas emot, oja i alla år har jag provat riskettan m.m
När vätska är det värsta, då när jag lätt böjer mig kommer det upp som - om att skaka en flaska utan lock.
Va ute en väldigt kort tur till Ica i förmiddags sedan har febertoppar och smärta styrt dagen.
Ändå lyckats bädda sängarna(fick dela på det idag), ordna mat till Bus, umgås tid, diskat (lite)
Kan vara med att det är lite djupare skov nu.
Det jag har misstänkt från december är inte ett rent skov utan En ny förändring.

När kvällarna kommer Och jag vill undvika smärtlindring, kan jag sätta mig Och öva hand & finger motoriken.  Genom att sminka mig idén tid det tar, för ca 2 årsedan tog det 5-14 min idag 1-2 timmar


I morgon är en fullspäckad dag från första besöket 9.30 (Bus)
Sen 2 tider till den sista 15.00.
Kankse redan nu, säger kroppen i från.
Gallgångarna brukar ger symtomer, smärta när jag pressa mig.

Ändå lyssna jag dovt på dom som säger att jag ej gör rätt, tillräckligt och fel.

När jag vet hur mycket jag kämpa för mig och vårt hushåll.
För allas hälsa, jag kan kanske kunnat påskynda prossesen för min bror.
Mest går min oro Och tankar till mitt första syskonbarn.
Saknar dom alla, fast nr 1. har en stor del av mitt hjärta och själ.

Så många gånger med allt kaos kan jag känna tacksamhet, att allt som hänt mig kämpa jag för att ej hända andra. Speciellt familjen.

Myndigheter;  Jösses vad dom kan dränera, förstöra (med sina "misstag" som ej betala ut i tid om så alls)

Fick avslag i en ansökan... så för att göra om med mer bakgrund. Ber jag om mina egna insändningar, för att spara energi.
Då allt ska skrivas ner...
Helt plösligt har aldrig någon ansökan kommit in!
Hur kan jag då har svar, och beslut tagna?
Obs: Edsare!
Där har försäkringskassan skrivit att Eds ger inga besvär som skulle ens antyda till ev assistent enligt lagen om Lss.

Så... vad förstårs inte?! Helheten
Bokade tid med min läkare för att gå igenom mina MED DIAGNOSER.
1 och halvt A-4 papper vart skrivna.
Med min läkare flera gånger sa, ja men den ingår ju i eds.
Så poängterade att Just därför, bör det stå med.
Annars hade vi samma uppfattning.

Hand inlämnat med kopia (tips) från kontorspersonalen.
Och dagens stämpel på den.
Även om jag fått ett steg fram 8-11 steg bakåt.
Har det vart steg framåt, som gjort det som va lite lättare.
Att få andas ut helt kan jag inte.
Min mentor, en av mina bästa vänner om ej den som betydde mest de senaste åren.
Är något trött på min stämma... efter allt som vart nu.
Kändes som om jag var 14 år, kanske löjligt.
Chansade, köpte det sände ena halvan till andra sidan av Sverige.

Tro hon uppskattade den
Om inte tanken
För hon är verkligen en syster från en annan mamma 💛

Tack ni Vänner som finns även ni jag inte känner som finnas här
Tacksam för er








Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...