söndag 10 november 2019

smärta, nonchalans från omvärlden

Jag vet ej längre vad är vad, förutom att det är min kropp allt är i.
Värst av allt va att när hem tjänst kom in i bilden.  förstörde min egna fristad  genom att gå över alla gränser som finns  nästa va 6 månad kommer de nya förändringar eller  försämringar. Att jag ej har det lika synligt som de som behöver steloperationer. Medans för mig stänger organet av, den kroniska känslan att ha en TENS maskin på kopplad varje minut, utmattad för lättare rörelser eller aktiviteter.  För mig är de lättare att flytta en byrå än sortera klädern eller skriva här



Det jag vet idag är en massa ,  att åka till lasarettet ta blodgas 3 timmar tar mig mer än ett dygn att återhämta
Ligger som ett paket.

Strålningar av smärta i nacken är ihärdig svårt att hålla ihop kroppen.
24% kvar av magsäcken
40%i lung volym
Colon irritabel
Dysfoni-röst förstärkare
Njursvikt på en njure 60%
Att få smärta i blodkärlen
Tumörer
Synkope
Gastro pares

Konstant identitet kaos för att jag måste börja om min anpassningar

Hemtjänstssom strider mot all moral o etik
Att neka mig hjälp
Köra sönder mig i bitar genom inkompetent personal som ej ens vet vad en dosett är.
Stressen öka och smärtan med den,
Afasin bli svår att styra.
Då är jag  ohjälpsam

Personal har fått vård och information ifrån mig. 41 personer sedan maj har varit här
Dom kan eller vill ej se skillnad på smärta och känslor.

Att behöva förklara, försvara mitt hem med alla här.

Omvårdnaden är förjäklig, elaka ord, kränkningar och hot är min vardag.

Nej! Jag blir ej bättre, tvärtom bli sämre för varje slag mitt hjärta slår.

2012 kunde jag vara enastående mamma och tränare inom boxning,  jobba inom hälsa och sjukvård
Tänk dej värden influensa, tungt o kanske omöjligt att röra på kroppen. Synkopen kommer smygande varje dag svag eller stark . Från sekunder till timmar.
Hemtjänst igen....anser att jag ska vara hemma hela tiden för att. Dom kan ej hålla Tiden.
Men banne mig att de sällan stanna tiden så jag får inte All hjälp jag behöver. För att spara kraften till familjen. Jag har en vardag som jag saknar. Vill Så mycket sen jobba kroppen emot mig.
Som i stora delar är bakom flötet

Synkopen är vidrig...
Och EDS är orsaken

Är man sjuk är man besvärlig
Med allt och behov av stressfri miljö, ge dom mig ger mig motsattsen.

Fundera på att lägga ut filmsnutten

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...