onsdag 6 november 2019

Är ett liv värdigt för dej?



Detta kunde varit en ny dag , nya möjligheter. 
Med skratt i smärtor, va de okey.
Sen som en blixt in i mellangärdet hög det något förvånat 
Personal närvara och ringer ssk som vägra komma hit, med uppgäftigton säger D jag är upptagen med en cancer patient!!!
Fy fasen ditt.....alla DINA EGNA FULLASTE ord!
Jag då? Du vägra att ta blodprov inför koll på MIN CANCER!
RINGER D chef och vill bara veta, veta mina rättigheter för skyldigheter påminner dom mig varje dag 
när jag sa att dom slipper mig snart va det som en lättnad i telefonen.
Så tydlig att jag såg baspersonalens förvåning ! 

Från kommunens egna hemsida....
Sänder en till M och ssk!!!

www.se
Det är en viktig person för hur din vardag kommer att utformas. Tanken är att du ska ha någon att vända dig till och diskutera med. Tillsammans ska ni ta fram en plan, en s.k. genomförandeplan, för hur du vill ha ditt nya boende; vad du behöver hjälp med och på vilket sätt vill du ha den hjälpen.
Personkemin är också viktig med din kontaktman. Du kan alltid byta om du inte trivs med den du fått.
Det behöver inte vara en stor sak att ställa krav och få det liv man vill ha
  Är du inte bekväm med hur du får hjälp med den personliga hygienen så säg det.

Sjukvård: T.ex. ta medicin, lägga om sår eller ta prover. Det ska finnas tillgång till sjuksköterska.


Bullshit!!! Inte ett ord av detta har jag fått!
Sen i MAJ 2019


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...