måndag 14 januari 2019

RESPEKT ÄRLIGHET EMPATI

Helgens penna☺
I vårt hem har vi som nog alla andra en grundpelare för ett tryggt hem.
Gäller alla i hemmet, även vårdpersonal.
(Just nu 20.52 strålar det i nacken,nyckelben,upp i huvudet.
Så pass att kroppen vill stänga av helt och somna-jag kämpar mig emot. Ögonen stängs då och då)

Då Hemvård fortsätter att sända fel personal så jag få slita sönder mig och göra deras jobb så gott jag kan
Fast det är ej rätt,snällt eller humant.
Har stödet ....(somnar sittandes i sängen)
Ja jag behöver vila och avlastning.
Men blir belastad

Jag hade tänkt skriva om helgen och dagen

Måste gå till sängs
God natt

Att ha förstörda stämband pågrund av EDS som gör Min vardag svår. Att inte ha kraften från lugnorna, mellangärdet till halsen som isig är också försvagad.
När det sänds okunnig, utan eget initiativ förmåga. Gör att jag måste berätta allt. Har till och med tagit bort 6st köksluckor för att inte förlora så mycket fysiskt kraft.
Fast att vissa speciellt 2st, där de har gjort fysisk skada, med att slita/rycka i mitt ben så pass att det small till i rygg/bäckenet.
"Ja hon tycker att det blev tråkigt hur det hände!" Är orden från chefen efter hans samtal med henne.
Då jag ringer clv så spelas inte bara telefonsamtalet in utan hur jag skriker till, och att hon skyller allt på MIG.

IDAG😢😤19e kan kl 15.51
Då 1av2 kommer på morgonen vars jag då bli utan hjälp,stöd,mediciner och rätt mycket mer

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...