tisdag 29 januari 2019

Varför ska jag ej få unna mig, kläder, tatueringar...sminka mig, rita, måla, pyssla, klä mig i vad jag vill! 
♡Är under arbete
1 sittning kvar ♡


Ej vad DU anser en sjuk ska ha på sig.
Som söndriga kläder, som är skitiga, jag har ej duschat på veckor, fast hemtjänst ska hjälpa mig med det Minst 3 ggr per vecka. Ändå är DU en av personalen som anser att jag ej är sjuk, så jag tar 22st tabletter kl 20.00 för vad? För lathet?
Sen har vi 08.00, 10.00, 14,00(hjälp med tappning),18.00,20.00,21.00 och 22.00.
Ändå ska jag lägga kraft och energi på personalen som DU sänder hit med orden (Hon få tala om vad du skall göra!)
Det är ju för fasen därför NI är här, att avlasta mig, se till att jag spara på den kraften för att ha NÅGON livskvalite.
Det är ni på hemvård duktiga på att ta bort i från mig på alla plan.
Ni tar inget ansvar, när personal till och med gjort mig illa, inte ens en ursäkt eller konsikvenser för personalen.
Något ni bryter med emot är tystnadsplikten, för ni vet ej vad det innebär!
Så många ska ej jobba med nån annan människa i huvutaget.

Att ej bli trodd när jag gör allt för att vardagen ska få bli så normal för mig som möjligt. Fast jag är sååå jädra mycket sjukare än vad du vet och tro. Eller ens kan ana...

Att leva med EDS och dess med diagnoser och olika faser, stadier. I mitt fall att bli uppäten innefrån ut, organ som lägger av, förstörs, förlamas.
Konstant har smärta som aldrig försvinner, kramper, inflammationer....huden så öm att en smekning gör ont.
Svimma, rammlar och bli medvetslös. Nu när jag har speciall tangentbord till surfplattan för att kunna stå ut med den smärtan fingarna, handleden, armbåden, axeln, nacken och ryggraden ger i varje bokstav jag skriver.
Varför skriver jag då?
För att jag vill vara starkare än mina diagnoser, jag vet att jag är redan starkare än du som misstro männiksor, förminska deras männikovärde!

☆denna har jag suttit ett tag med ,inte halvvägs än♡☆


Så låt mig få tid, energi, kraft att ta inre och yttre fighter. Och ditt egna missnöje få du lägga på dej själv.
Nästa gång säger jag ej ens hej till dej!


Till ER som bry er, som förstå, som vill förstå ger jag mer än kärlek och possitiv energi❣

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...