söndag 8 april 2018

Att få hjälp att bromsa det progressiva

Eller inte!

Skillnaden av min erfarenhet mellan att jobba på ex.  ett central lasarett med hygien information, rutiner,utbildningar HLR.
Och så had vi hem"tjänst"hemvård"
Där ja totalt o kunskap dom dom skulle kunna vara förebilder förstör första dagen.
Med att ha salongsnaglar, parfym....en nedvärdering från rena rama helvetet.
Så..? Jo vad gör ett vårdbiträde när en uska beter sig på det viset?
Jo hon fixar sina naglar, använder parfym, i fråga sätter varför JAG få kan ha naglar.
Byter ej handska från kök till omläggning.
Vet knappt nåt om lyfttecknick....listan ärbså galet lång.
Nu har jag fått nog med lögner, och respektlösheten.
Behandlas i vilket skick jag än är i som Du som må hoppas Är frisk...vare sig jag har kunnat, vull kunna KAN JAG INTE.
Mina stämband är och förändras snabbt, skrovligheten och kraften att få fram ett ljud n
Bli bara värre och svårare.

En personal vara så nära att koka potatis i vatten kokaren.
Mär hon frågade..." ska jag lägga potatis i vatten kokaren?"
Min första tanke..."är du dum i huvudet!"??
*Du kan gå nu!!!*

Sen fick jag reda på av en elektriker att OM hon nu hade gjort det, med koppar rören så stor risk att det tagit eld!
Jag har blivit bestulen på medicin och pengar....och nej jag gjorde ej en anmälan då bara Orkar.
Fast nu, just nu här idag önskar jag.

Av all skit och hot, kränkningar så är det jag som ska anpassa mitt hem efter Dom.
Jzg ska vid vare pass berätta vad dom ska göra, så vad f*n ha vi den genomförande planen till?
Min kropp blir sämre, så det sista jag skulle behöva göra är kampen till rättighetet.
Socalsamvaro var nog 12 månader sedan det fall in.
Nu sägs det att det är inbakat i dagens tid.
Förr/förra veckan 80min på morgonen 80 min på kvällen.
Och änfå räcke ej tiden.
Blivit lämnad i handduk och personal måste gå.
Idag ännu en gång...
Parfymer och cigarettrök framkalla obehagliga andnöd.
Det värsta är ändå alla dessa lögner.

Varför 
Varför kan jag ej få leva, inte kämpa med överlevnad.

Är det minsann inte min tur att få känna en avlastning?
Slippa hålla alla bollar i luften? 
Försökt med godman...borta
Ej fått en sammordnings sköterska-fast jag vet och dom vet att min rätt 

Så... 
Jag är tacksam att mina diagnose
Är ej syns, fast det hade underlättat  så många gånger.
För utan oermobilen och ha lkevande stöd till kortare visits.

Detta kan ses som hårda ord , eller ärvdet min vardag.

Så jag undrar varför jag ej ska få den vård jag gav mina patienter och brukare?!
Om jag sliter sönder mig för att ha en värdig vardag, då är jag frisk?
Nu är det så att mina diagnoser är nästan alla progressiva.
För varje dag förtärs min bindvävnad, magsäcken var sist på 26% kappacitet/aktivitet

Förra året i februari fick jag ultimatum för subpubis eller ej leva fram till jul.
För att rädda den kvarvarande njuren.

Som om jag kan vakna i morgon o vara frisk....nu vet vi att ändra på DNAT Collagen är omöjligt.
Jag har hållt mig borta amg denna frågan...
På en arbetsintervju (hemtjänst ska vara betalda)det sjukaste jag Upplevt, i think....
*kan du ha sex?*
Jag kan ej ljuga för hinner inte ens umgås, chockad men svara.
💩dum som jag är💩

Btw
Drämmar förstörs, jag bygger upp nya m0l, varje bli jag
Hänger jag ej ut någon rller något.,.Av hur värre jag har blivit den senaste 6-9 månader i 2år har jag varit tyst,  nu få de  vara nog!

Ännu en dag med kampor

Stå på er, eller helst en anhörig en vän.
Föt att göra myndigheternas jobb ,ja varför?
Lathet
Bekväm


                     By: ,Me
En o sammanhängande sak
I dec ligger DET d beställnongzr o försändelse över dess like

På återseende med Vad som funkar med insatserna

,,👄

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...