tisdag 30 mars 2021

Hot, otrygghet och risk för patientsäkerhet

 Ord tagna ur mina anteckningar...kommer bli en aning osammanhängande 

25 Februari 8.00
Ssk A var nyss här hon tog de prover inför endokrina. Cirka 8.14 kom vb R hög ljud ringer hennes telefon, hon gå till hallen och svara, har en konversation om basala ting.
SSK titta på mig och skaka på huvudet,säger...
"Jag har min avstängd!"
Idag fick det vara nog i flera månader har jag gått på äggskal pga vb R, har berättat för VD att jag har min gräns jag med!

1. Jag har ej valt att vara sjuk, att mitt DNA till och med innehåller brister som ger Ehlers Danlos Syndrom, vars ger mins 20 meddiagnoser. Att kämpar för överleva, då jag KAN lyfta gaffel och andra bestik till munnen ger FK rätten attavslå ansökan för personlig assistent. Gör att hemtjänst/ hemvård ett behov av hjälp, stöd varje dag flera gånger om dagen  med många olika personer med olika språk. kunskaper.

Att ha Afasi efter över dussintals hjärnskakning
Njursvikt stadiet 3-4
Fibromyalgi 
Bli nedvärderande, husfridsbrott, trångt. DET ska jag bara ta, accepterar....för att.rösten ska hålla och få bort skrovligheten behöver jag ta i ordentligt. 
Vars alla ser som att jag skriker plus att utan att fråga mig är jag arg. Med vetskap att mitt testosteron lägger på 7  och under.  Vi kvinnor ska som lägst ligga 300.
Chef som är jävig ,personal som ej dokumentera. 1år 3 månader och ingen genomförande plan. Ingen sjukdoms bild till personalen.
Jag ska utbilda,information m.m. Då  ledningen ljuger, samordnare ljuger, personal  ljuger, sjuksköterskor ljuger, om måsaker till  att fö= upprepade försök till kontakt vägra de alla att svara.

Sen andra tråkiga besked för min kropp behöver absolut inte stress, fast det är ett återkommande beteende. 
Att upprepade gånger att dom ej sköter sig, då öka också processen  kroppen och snabbare öka det progressiva. Vilket korta ner min livslinjer.
Att vakna med 
Huvudvärk
Smärtor från topp till tå, smärtor från skelettet till huden, varjedag.

Leka med min vardag....öka stress skicka hit folk inom vården och ej vet vad kronisk smärta är.

Brev ifrån en personal till de berörda i hemvården
Att stå bredvid allt detta missbruk av en vårdtagare, okompetent personal vissar jobbat i sex månader vet fortfarande inte Hur vårdtagaren skall behandlas, vart hennes mediciner och röstförstärkare finnes, personal som stressa å strunta i viktiga moment såsom sämre Rikning dela ut medicinen blanda ihop mediciner.
Resten av dom hittas på golvet Det är inte okej!!! att inte veta vad man ska göra vid
astmaanfall
svimning
Sätta i halsen
migrän
Fall, fångar i luften
stödja vid gång
Vad är detta Det är inte okej!!!
Det som bestäms vid sip-möte skiter man kungligt i, fortsätter skickar inkompetent personal som om dom inte det att till exempel, handtvätta medicinkoppar -Nej inte mitt jobb...å går!!!! trotts att de inte gjort det i skal innan de igår... Vad fan är detta!!!

Avvikelser på avvikelse... flera gånger, vecka efter vecka fullkomligt galet
Känns som dagispersonal skicka ut en boll på E4an, gå och lek ungar... överlever du så gör du eller... inte...


Vid 3 tillfällen har jag varit där jobb på besök, å hade jag inte hjälpt till, så vet i fan vad som hade hänt...inte klokt!!!
De klarar ju inte ens att ta henne på toaletten på ett säkert vis... tro fan att hon inte vågade gå med dom!!!

Om morgonen varit förjävlig pga mått dåligt måste fights med inkompetent personal och dessutom ingen respons från framförallt samordnare, som inte svarar på samtal, sms mail mm det gör ju inte saken bättre,ingen hjälp ingen information.


Tar en titt på dig själv... hur skulle du känna dig om du vore multi sjuk och inte får den hjälp du behöver å betala för, den ena inkompetenta personal efter den andra skickas, när du ska duscha och andra Intima stunder,då skickas MÄN!!!

Ingen frisk människa skulle betala för denne missvård!!
Från ett företag som fullkomligt skiter i dig och dina önskningar i ditt hem!!
I ett hem som är förstärkt med en stålrör som inte ska öppnas som är vanlig dörr, för då går den sönder och kostar 140.000 Vilket hemtjänst får betala om den går sönder om låset missbrukas... dörren finnes där PGA den hotbild mot våldtagen, å skall respekteras som sådan !! Vårdtagare öppna dörren inte personalen !!!

Om nu ni Nej inte vill betala de pengar... å personalen är inte frihetsberövad, då det gått in självmant skydda lägenhet, Vilket det vet eller borde veta innan de går in.

Det var sagt att det är en liten grupp och 7-10 personer skulle vara hos henne redan det var i förra våren....närmare 40 personer då.... Men det var ju semester...sen senaste mötet, oj ja liten grupp...hon haft över 30 personer.

Ingen respekt, ingen empati ... utan vi gör det värsta vi kan, så byter hon hemtjänst är väl den stil som körs, en kvinna kontaktade J i dagen innan den förra sippen,å va ssssåååå tillmötesgående, dagen innan....så till mig angående dagen innan konstigt att de skiter igen innan
Låt oss se om Hon börjar kontakta J på onsdag.... då Ses på torsdag....tur att J har spelat in så många besök, Det framgår hur personal missköter henne, för det är grunden till stor fet stämning ..... när personal missköter den De ska ta hand om att neka henne vård då det bara lämna henne i sticket Vilket de har betalt för att göra även moralisk skyldighet att göra .....!!!

Är det någon form av förtjusning att se till att hon blir förödmjukande, misskött, förolämpad inte respekterad i sitt egna hem ?
Man kan ju tro att ni jobbar för att respektera inte gör det ni är svurna till att göra utan tvärtom...

Annars borde väl ni snart ta ert djävla ansvar för det ni skulle göra....

PS all min kärlek till J, Hoppas du någon gång kan få den vård du behöver och kommer kunna känna dig trygg i ditt hem i ditt liv med människor runt om dig
///
Ändå fortsätter skräckhistorier 

♡Kärlek varje dag ♡
I morgon 5st kattungar blir 6 veckor på kommande söndag....

Måndag den 10e
Huset tystare 
Saknaden stor

Var tacksam för dagen idag◇

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...