tisdag 22 september 2015

En lång natt

Efter en lång måndag
Nya intryck

På kvällen kom K & M som är goda vänner från närheten.
Kom med en stor bukett blommor och massa choklad.
Tack snälla ni

Också fått ett fantastisk erbjudande om en flytt till ett annat län, som skulle kunna innebära en förbättrad vardag.

De ansökningar jag har gjort för hjälp och avlastning i min kommun, gav avslag.
kanske jag bad om förmycket..? Eller?
Vad bad jag om?
Då jag vill avlasta mina vänner med att har nån som kan ta & lyssna på de kamper som bli, att följa med till vårdbesök.
Det var det jag sökte om...
Plus att jag sa att jag vet att jag ej har nån NP-diagnos, fast ett personligt ombud hade vart bra.

Fast nej, det gick inte, Avslag
Förstå ej varför

Foto: Jag
Igår fick jag reda på mycket mer om rättigheter.
Har ju nämnt detta innan om ordet Rättigheter, överallt få jag reda på mina skyldigheter, fast aldrig mina rättigheter.

Att flytta skulle kunna innebära att ev. kunna få mer hjälp, med det jag önskar och behöver.

Frågar mig om & om igen vad håller mig, oss kvar?
Hur många av mina vänner har ringt mig nu?
Eller ett sms hur det går, hur jag mår?
                             Vem, vilka bry sig ens?
                             Ord betyder inte lika mycket som handlingar.

Vad skulle vi inte kunna vara utan i den staden vi bor i nu?
Bra hjälp från apoteket, klädersbutiker.
sådant som är utbytbart.

När min son börja 7:an så är det ändå inte säkert att han få nån av de två nära vännerna han har i samma klass!

Sen ger staden en trygghet då vi kan den rätt så bra.
Vet rutiner, har några få bra vårdkontakter.

Inget jag kommer besluta på en kvart. Många tankar far runt.
Kommer går igenom plus och minus
en dag i taget

i natt...Kom en gubbe på kvällen
ja cirka 30 minuters sömn/vila.
Runt 6-tiden satt jag fortfarande med Netflix

9.30
Gjort tester för att se njurens värde...
På min enda njure jag har

Pratat med Bus, och hans skola så att allt är ok.

Älskar han mer än livet själv

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...